Kan AI helpen bij het verhogen van de customer experience?
Hoe zet je AI in om je marketing te personaliseren? Hoe verhoog je de customer experience via de nieuwste technologie? In dit project op maat van de Vlaamse kmo leer je de mogelijkheden kennen van AI-gedreven marketing automation.
Voor wie?
Dit project Wegwijs in Artificiële Intelligentie voor Marketingdoeleinden (Start 2 AIM) van Odisee richt zich tot kmo’s:
- eindgebruikers actief binnen diverse sectoren die beschikken over (voldoende) data om de marketingcommunicatie te personaliseren. Bedrijven met minstens 1 FTE binnen marketing en minstens 1 FTE binnen ICT.
- Marketing, communicatie en sales agentschappen die bovenstaande eindgebruikers als klanten hebben.
Projectdoelstellingen?
Het project wil kmo’s op een laagdrempelige manier laten starten met AI in Marketing. Daarenboven wil het agencies die vragen krijgen van hun klanten over AI ondersteunen en begeleiden om AI als innovatieve technologie bij hun klanten te kunnen implementeren. Dit alles aan de hand van herkenbare voorbeelden.
Het hogere doel? De customer experience optimaliseren.
Het project beoogt kmo’s:
- kennis te laten maken met AI-technologie, de startvoorwaarden en voorbeelden binnen marketing automation.
- inzicht te laten verwerven in de eigen bedrijfsprocessen en data om strategische personalisatiecases te herkennen.
- praktisch te laten ervaren hoe personalisatie-cases aan de hand van AI technisch kunnen uitgewerkt worden.
- aan de hand van een draaiboek aan te zetten tot het opstarten van een eigen AI project.
Wat kan je verwachten?
- Een praktisch inzetbaar draaiboek waarin stapsgewijs uitgelegd wordt hoe je start met AI voor marketingpersonalisatiedoeleinden.
- Kennis verrijken met betrekking tot minimale vereisten omtrent data, technologie en wettelijke aspecten.
- Leren herkennen van relevante, haalbare personalisatiecases op basis van een strategische ‘stap-voor-stap’ denkoefening.
- De demonstratie van strategisch en technisch uitgewerkte cases op basis van (reële, fictieve of zelf gecreëerde) data.
Tijdlijn
- September ’20 – oktober ’21: technische uitwerking van de personalisatiecases
- September ’21 – november ’21: evaluatie en finetuning draaiboek
- December ’21 – februari ’21: verspreiding resultaten
- 28 februari 2022: einddatum
Contactgegevens
Saskia Vanden Eede
saskia.vandeneede@odisee.be
+32 473 89 15 64
Katja Verbeeck
katja.verbeeck@odisee.be
+32 486 24 66 06
Meer info
Hoe ondersteunt het Vlaams Beleidsplan AI jouw onderneming?
Vlaanderen investeert via het Beleidsplan Artificiële Intelligentie fors in onderzoek, praktische toepassingen en omkadering op het vlak van opleiding, bewustmaking en ethische vragen. Hoe ondersteunt het plan jouw onderneming?